Kuruman - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Peter Ven - WaarBenJij.nu Kuruman - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Peter Ven - WaarBenJij.nu

Kuruman

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

31 Juli 2017 | Zuid-Afrika, Pilanesberg Center

Deze dag is de langste reis dag zo'n 550km van pilanesberg naar kuruman, een plaats gelegen aan de rand van de meedogenloze kalaharie woestijn volgens kenners, we zullen het gaan zien.
Maar eerst zijn we vanmorgen in alle vroegte opgestaan om de kans te vergroten ,op onze laatste kilometers door het park nog een leeuw of neushoorn te zien, wat volgens de brochure een makkie zou moeten zijn omdat je de dieren zowat opzij zou moeten duwen om er met de auto langs te kunnen ,mooi niet dus ,nagenoeg niks gezien ,jammer.
Verder ging onze reis over dé N14 'n nagenoeg kaarsrechte weg van zo'n 350km lang met hier en daar een dorpje, en zover als het oog reikte grote vlaktes aan weerszijden van de weg.
Ook zag je best wel mooie boerderijen met daar niet ver uit de buurt 'n onbeschrijfelijke verzameling van hout ijzer sloopautos puin plastic zeil en weet ik al niet meer waar dan huisjes van gemaakt zijn en ze wonen er nog in ook . Je zou er je hond nog niet in stoppen.
Ook raakten we tijdens de koffieshop nog aan de praat met 'Nederlander, hij kwam uit Enschede en woonde al 15 jaar hier ,en handelde in van alles en nog wat o.a ook in klompen .
Toen we in ons logeer adres waren aangekomen was aan niets te merken ,dat je in Zuid-Afrika was,want er daar in het restaurant een Beierse avond aan de gang, compleet met lederhosen bier worst en tiroler muziek.waarschijnlijk voor de duitse gemeenschap aldaar.
Dit was het grt temp ochtend 4grd middag 24 grd 29 juli 2017
Oh ja het meesturen van de foto's wil nog niet echt lukken